Márkahang és webszöveg – tegező? magázó? mennyi humor fér bele?

A weboldal szövege nem csak információ – hangulatot is közvetít. A kérdés az, hogy a márkahangod mennyire legyen közvetlen, komoly vagy játékos. Erről lesz szó most.

Miért számít a hangnem?

Mert a látogató az első mondatokból érzi, hogy jó helyen jár-e. A stílus dönt arról, hogy marad vagy bezárja a lapot.

 

Tegező vagy magázó?

  • Tegező – barátságos, közvetlen, fiatalos. Jól működik kreatív iparágakban, kisebb cégeknél, B2C-ben.
  • Magázó – tiszteletteljes, komoly, biztonságot sugárzó. Inkább pénzügyi, jogi, egészségügyi területeken.

 

Tipp: gondold át, hogy ügyfeleid hogyan beszélnek hozzád élőben. Ha a legtöbben tegeznek, a weben is működhet.

Mennyi humor fér bele?

A humor könnyíti a szöveget, de veszélyes fegyver. Kis adagban oldja a feszültséget, segít emlékezni rád. Túl sok viszont hitelteleníthet.

  • Kicsi cég – nyugodtan lehet játékosabb.
  • Nagyvállalat – inkább finom, visszafogott irónia, ha egyáltalán.
  • Nemzetközi közönség – vigyázz a kulturális különbségekre, ami itthon vicces, máshol sértő lehet.

Következetesség a kulcs

Bármilyen hangot választasz, maradj egységes. Ne keverd a tegezést és magázást, ne váltogasd a humort a túlzott formalitással.

Hogyan alakítsd ki a márkahangot?

  • Írj le 3 jelzőt, ami jellemzi a cégedet (pl. közvetlen, gyors, megbízható).
  • Adj példamondatokat – hogyan szólítanád meg az ügyfelet élőben?
  • Készíts rövid „hangnem-útmutatót”, amit mindenki követ a szövegírásnál.

 

Lényeg: a weboldal szöveg nem lexikon, hanem párbeszéd. A hangod dönti el, hogy ebből baráti beszélgetés lesz vagy rideg hivataloskodás.

A Weboldal Készítő csapata segít megtalálni a stílust, ami illik hozzád és a közönségedhez.

GYIK - Weboldal Készítő

Ha ezeket tisztázzuk, gördülékeny a közös munka.

Egy kisebb, bemutatkozó oldal 5–10 munkanap alatt elkészülhet. Összetettebb funkcióknál együtt ütemezünk.

Minden projekt egyedi, ezért személyre szabott ajánlatot adunk. A konzultáció díjmentes.

Igen. Igény esetén vázlat alapján közösen megírjuk, vagy teljesen átvállaljuk a szövegírást.

Ha nincs, intézzük és beállítjuk. Ha van, ahhoz igazodunk.

A tiéd. Átadáskor minden szükséges hozzáférést megkapsz.

Nem tűnünk el. Kérhetsz karbantartást, frissítést, bővítést – egyszeri vagy havi konstrukcióban.

Igen: technikai alapok, meta cím/Leírás, gyorsaság és mobilbarát nézet. További SEO igényre külön tervet adunk.

A tervezési fázisban két korrekciós kör alapból benne van; ha több kell, előre egyeztetünk.

1 munkanapon belül válaszolunk.

Kérj ajánlatot!

Ajánlatkérés
„Rólunk” oldal, ami bizalmat épít

„Rólunk” oldal, ami bizalmat épít, nem önfényez

A jó „Rólunk” oldal nem rólad szól – róla. Arról az emberről, aki épp gondban van, és megnyugtató jeleket keres: értitek a helyzetét, van módszeretek, és ha rátok bízza, jó kezekben lesz. Mutatom, hogyan rakd össze.
Tovább...
Fotózás a webre

Fotózás a webre: mit kérj a fotóstól, hogy a honlap ragyogjon

A jó fotó nem dísz: bizalmat épít és elad. Összeszedtem, mit kérj a fotóstól, milyen képlistával készülj, és hogyan fotózzatok úgy, hogy a weben tényleg működjön.
Tovább...
Navigáció és menü – hány pont az ideális?

Navigáció és menü – hány pont az ideális?

A menü olyan, mint egy üzlet bejárata: ha sok az ajtó, senki nem talál be. Mutatom, hány ponttal működik a legjobban, hogyan nevezd el őket, és hova tedd a fő gombot, hogy jöjjön a katt.
Tovább...
Karbantartás, ami észrevétlenül pénzt hoz

Karbantartás, ami észrevétlenül pénzt hoz

A jó karbantartás olyan, mint a csendes háttérzenész: észre sem veszed, nélküle mégis szétesik a ritmus. Ha a honlap gyors, biztonságos és hibamentes marad, a látogató nem bosszankodik – vásárol és kérdez.
Tovább...
Tartalomstratégia az első 90 napra - ha új weboldalt indítanál

Tartalomstratégia az első 90 napra – ha új weboldalt indítanál

Az első 90 napban nem az a cél, hogy „mindent megírj”, hanem hogy okosan épülj fel: alapozó cikkek, gyorsan hozó témák, és pár látványos bizonyíték. Mutatom a könnyen követhető menetrendet.
Tovább...
Főoldal, ami elad

Főoldal, ami elad – a nyitóképernyő 8 másodperces tesztje

Egy jó főoldal már a nyitóképernyőn elmondja: ki vagy, kinek segítesz, és mi történik a gomb után. Adjunk neki 8 másodpercet – ennyi elég ahhoz, hogy valaki marad‑e vagy továbbáll.
Tovább...
Weboldal Készítő
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.